"They laughed when I sat down at the piano but when I started to play..."

Een salespage schrijf je heel eenvoudig aan de hand van de AIDA Formule. De headline hierboven grijpt de aandacht al (attention). Vervolgens kun je overgaan tot de 'interest'. Hier vertel je iets over jezelf wat relevant is voor je doelgroep. Je identificeert je met je lezer.  Je kunt bijvoorbeeld beschrijven hoe jij een bepaalde uitdaging in je leven hebt overwonnen.


Een lezer met hetzelfde probleem / uitdaging zal zich hiermee identificeren en jou als ervaringsdeskundige zien. Hetgeen voor jou de oplossing is geweest vormt meteen het product wat je op deze salespage wilt verkopen. Probeer alles wat je schrijft te onderbouwen met plaatjes waarop je boodschap eveneens duidelijk wordt. Een plaatje zegt meer dan duizend woorden.

Wat ik kan, kun jij ook: Schakel over van ‘interest’ naar ‘desire’. 

Creëer een behoefte bij je lezers, maak hen hongerig!

Je kunt nu overschakelen naar de volgende stap in de AIDA Formule. Bij de 'Desire' wek je een behoefte op bij je lezers. Je maakt hen hongerig naar jouw product en oplossing voor hun probleem. Je kunt hiervoor zogenaamde benefits (voordelen) van jouw product benoemen. Bijvoorbeeld door zulke opsommingen te gebruiken:


  • Schrijf enkele unieke voordelen van je product op (bij voorkeur die je concurrent niet heeft)
  • Probeer ‘eindresultaten’ na het gebruik van jouw product te benoemen (hoe zou het zijn als je ...)
  • Laat duidelijk blijken hoe jouw product / oplossing jouw leven en dat van andere positief beïnvloed heeft
  • Kies spannende, mysterieuze woorden die lezers nieuwsgierig maken
  • Verklap niet teveel over de inhoud van je product (stop selling the vehicle)
  • Sell them what they 'want' and give them what they 'need'

De krachtigste zin / alinea uit de testimonial van een tevreden klant

Some person - Company BV

De krachtigste zin / alinea uit de testimonial van een tevreden klant

Some person - Company BV

De krachtigste zin / alinea uit de testimonial van een tevreden klant

Some person - Company BV

Deel je salespage op in hapklare blokken zodat ook een scannende lezer de inhoud makkelijk kan opnemen

Onderdeel 1

This area can be filled with loads of content. Make sure you don't use too much text, keep it clean and simple! Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Onderdeel 2

This area can be filled with loads of content. Make sure you don't use too much text, keep it clean and simple! Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Onderdeel 3

This area can be filled with loads of content. Make sure you don't use too much text, keep it clean and simple! Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Onderdeel 4

This area can be filled with loads of content. Make sure you don't use too much text, keep it clean and simple! Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Krijg nu direct toegang tot ... !

Try to persuade your visitor to download your E-book! Maybe you can make a list of the benefits or just write something about the awesome content that's inside!


Tijdelijke bonus!

Om je aanbod unieker te maken en meer waarde te geven is het raadzaam om bonussen bij je aanbod te voegen. Je kunt ook eventueel je bestaande product splitsen in een ‘algemeen’ gedeelte en een ‘bonus gedeelte’. Zorg ervoor dat je deze bonussen een reële waarde geeft. Je zou de bonus tijdelijk beschikbaar kunnen maken wanneer je meer schaarste aan je aanbieding wilt geven.

De krachtigste zin / alinea uit de testimonial van een tevreden klant

Some person - Company BV

De krachtigste zin / alinea uit de testimonial van een tevreden klant

Some person - Company BV

De krachtigste zin / alinea uit de testimonial van een tevreden klant

Some person - Company BV

De krachtigste zin / alinea uit de testimonial van een tevreden klant

Some person - Company BV

De krachtigste zin / alinea uit de testimonial van een tevreden klant

Some person - Company BV

De krachtigste zin / alinea uit de testimonial van een tevreden klant

Some person - Company BV

Klaar voor de start?